Używane Elektryki - EV. Zapraszamy!

Pewne od dealera - samochody używane z napędem elektrycznym. Duże zasięgi - marki premium. Auta EV z niewielkimi przebiegami. Wśród ofert - samochody demonstracyjne i służbowe Bawaria Motors. Możliwość uzgodnienia oferty zdalnie i odbioru w jednym z pięciu komisów w Polsce - Warszawa, Janki, Piaseczno, Katowice i Gdańsk.

 

 

Używane samochody z napędem elektrycznym w praktyce.

Pod rozwagę:

  1. Cena używanego elektryka uwzględnia dofinansowanie z Mój Elektryk. Pierwszy użytkownik "skonsumował" dopłatę, a więc przenosi ją, proporcjonalnie do utraty wartości, na kupującego samochód z drugiej ręki. Przy pojeździe EV 1-5 letnim prawie w całości, bo samochód jest jak nowy. Stąd ceny używanych EV wydają się atrakcyjne.
  2. Zasięg - kwestia przereklamowana. Zasięg rzędu 400 km jest wystarczający w codziennej eksploatacji, jeśli będziemy np. doładowywać baterię w czasie zakupów pod Lidlem, pokonywać ostatnie 100 m pieszo, zamiast szukać przez 30 minut miejsca do parkowania ruszając/hamując, itd.
  3. BMW i przewyższają średnią rynkową konkurencji pod względem zasięgu.
  4. Zasięg pozamiejski - strach ma wielkie oczy. Auto z napędem elektrycznym jest przewidywalne; jeśli nawet do pokonania mamy 450 km, a zasięgu na 400 km, i nie dopuszczamy przerwy na ładowanie po drodze, jedziemy z prędkością 80 km/h, ACC ustawiamy na off, zużywamy 20% mniej energii elektrycznej na 100 km niż podaje producent i docieramy na miejsce 20 minut później niż benzyną/dieslem (a bezpieczniej). Zużycie 12,5 kWh/100 km poza miastem nawet minivanem jest realne, gdzie producent podaje średnio 17-18 kWh/100 km. Wielkość samochodu nie ma aż takiego znaczenia; bardziej - powierzchnia czołowa (suv/nie suv), prędkość przelotowa (80 czy 120 km/h), napompowanie opon, spokojne traktowanie pedału gazu vs nerwowe.
  5. Jazda w górach, alpejska. Przy mega efektywnej rekuperacji w BEV energia elektryczna zużyta pod górę wraca do akumulatorów z powrotem na zjeździe w dół. Nie marnujemy energii, jak w benzynie/dieslu, gdzie musimy kontrolować prędkość na zjeździe pedałem hamulca i chcąc nie chcąc wypuszczamy energię w postaci ciepła do atmosfery. Elektrykiem dojeżdżamy na poziom morza z wyższym poziomem naładowania baterii niż było na przełęczy.
  6. Cisza w elektryku, brak "odpalania" - samochód gotowy do jazdy za muśnięciem pedału gazu.
  7. Wyjazdy do Europy Zach. - super, rozwinięta sieć stacji ładowania, tańsze punkty ładowania pod dyskontami, bez pośredniczących aplikacji. Prąd może być 2x tańszy. Czy to możliwe na stacji paliw?
  8. Bułgaria, Czarnogóra, Bałkany - robią robotę, są stacje ładowania.
  9. W domu - samodzielne ładowanie tańszymi mediami - fotowoltaika, nocna taryfa. Znów - czy mamy taki wybór na stacjach benzynowych z cenami kontrolowanymi przez koncerny, państwo? Wolność wyboru + oszczędność czasu vs wyjazdy na stację benzyną/dieslem.
  10. Więcej swobody w serwisie pogwarancyjnym. Urządzenia elektryczne, w tym samochody z napędem elektrycznym, bywają bezobsługowe.
  11. Jazda bus pasami, wjazd do SCT - Stref Czystego Transportu, centrów miast, darmowe parkowanie, zielone tablice - inne benefity od państwa w przygotowaniu?

#

Zapraszamy na jazdę testową, rozmowę nt. ceny, ew. akcesoriów, finansowania.

Istnieje możliwość odbioru zakupionego samochodu elektrycznego w jednym z naszych komisów - Warszawa, Janki, Piaseczno, Katowice, Gdańsk.

Zespół Centrum Samochodów Elektrycznych

Bawaria Motors